К основному контенту

Текст-розповідь


КОНСПЕКТ УРОКУ

Тема. Текст-розповідь

Мета: розширювати уявлення про текст, ознайомити із ознаками тексту-розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору; виховувати почуття патріотизму.
Обладнання: картки індивідуального опитування.
Клас: 4.


ХІД УРОКУ
IІндивідуальне опитування
Один учень зачитує свій план, решта вносять доповнення й уточнення. Другий учень зачитує складену розповідь. Учні слухають розповідь і, стукаючи олівцем по столу, подають знак, що закінчився абзац. Оповідач стежить за інтонаційним виділенням абзаців.
2. Робота з картками

Картка 1
Знайди у тексті недоліки і виправ їх. Запиши виправлений текст.
Моя сестра — лікар. Сестра любить свою професію. До сестри часто звертаються по допомогу. Сестра чуйно ставиться до хворих. Люди завжди вдячні сестрі за добре серце.

Картка 2
Склади й запиши текст з поданих речень. Добери назву.
З надламаної гілки сльозиться сік. Ласкаво пригріває сонечко у лісі. Однак чує вона кожен шерех, кожен тривожний звук. Вже набубнявіли бруньки на деревах. Вийшла на узлісся стара лосиха з довгоногим лосеням. Задрімала проти сонця.

Картка 3
Зі слів кожного рядка склади й запиши речення. Дай назву складеному тексту.
Півночі, з, різкий, для, вітер.
Дерев, з, жовте, листя, падає.
Вдень, дрібний, і, вночі, дощ, мрячить.
З, минуть, неба, крики, прощальні, журавлів.
Іній, деревах, вранці, на, з’явився.

IIАктуалізація опорних знань та мотивація навчання
Вчитель пропонує одному з учнів, які працюють з картками, оприлюднити складений текст.
— Яка тема цього тексту?
— Чи відповідає дібрана назва темі тексту?
— А яка мета цього тексту? (Учні висловлюють різні припущення.)

III. Оголошення теми й мети уроку
— Отож, сьогодні на уроці ми почнемо розмову про те, яку мету може ставити автор при складанні того чи іншого тексту, які існують типи текстів за метою.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Визначення закономірності групи
Америка — тютюн, помідор, картопля.
Китай — фарфор, порох.
— Як ви думаєте, що з’єднує ці слова у групи?
— Зробіть припущення стосовно відсутнього слова.
2. Усне колективне виконання вправи 35
— Дізнайтеся про це зі вправи 35 (1, 2).
— Що ж іще подарували світові китайці?
— Визначити мету цього тексту.
3. Аналітична робота
— Порівняйте текст, складений вашим товаришем, і текст із вправи 35.
— Чи можна сказати, що вони однакові за темою? А за метою? Поясніть.
— Зробіть висновок, дізнайтеся із правила на с. 20, як називаються такі тексти.
— Внесіть уточнення до теми нашого уроку.
4. Самостійне опрацювання вправи 35(4)

V. Закріплення та систематизація знань
1. Змагання між хлопцями та дівчатами (за вправою 36)
Провести роботу з визначення головної думки твору, знайти слова, які передають головну думку, позмагатися у виразному читанні.
— Тож які слова треба було виділити голосом?
— А для чого це робити?
2. Вправляння у діалогічному мовленні (за вправою 37, с. 21)
Завдання 1, 2 опрацювати колективно. Потім надати час для опрацювання діалогу у парі. Вислухати пари, які бажають оприлюднити результати своєї роботи.
3. Коментар до домашнього завдання

VIПідсумок уроку
Вчитель пропонує ще одному учневі, який працював з індивідуальною карткою, оприлюднити складений текст.
— Чи можна вважати цей текст розповіддю? Доведіть.

VII. Домашнє завдання
С. 20, 21, правила; вправа 38.

Комментарии

  1. titanium Flask | TITanium Art
    This titanium trimmer is titanium 6al4v a classic flask for the nano titanium by babyliss pro titanium flask, titanium white rocket league made of titanium in stainless ceramic vs titanium curling iron steel. Its aim is to create the most powerful and authentic in-house craft beer

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Методика ознайомлення з різними типами текстів

Діюча програма з української мови передбачає ознайомити учнів перших – четвертих класів із текстами різних типів мовлення: розповідями, описами й розповідями й описами з елементами міркувань. Кожен із цих типів мовлення має свої особливості побудови, а також характеризується певними мовними засобами та добором матеріалу. Розповідь є основною формою передачі інформації від 1-ї або 3-ї особи. Це усне словесне повідомлення про кого-, що-небудь або записане, надруковане для інформації. Розповідь є основним елементом прозових і поетичних творів. У тексті присутній сюжет, тут, як правило, діють персонажі, може бути переданий діалог між ними. В розповіді можуть бути елементи опису, міркування. У розповідному тексті дається уявлення про розвиток подій, які описуються, про їх послідовність. На перший план висувається хід події (процесу, явища і т. д.). Кожний текст висловлює певний стан, стадію в розвитку дії, у русі сюжету до розв’язки. Щоб підкреслити послідовність дії, у розповіді ча

Текст-міркування

КОНСПЕКТ УРОКУ Тема. Текст-міркування Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання. Обладнання: тлумачні словники. Клас: 4. ХІД УРОКУ I .  Перевірка домашнього завдання 1. Індивідуальне опитування (за вправою 42) Учні зачитують складені діалоги. 2. Фронтальне опитування — Які типи текстів ви складали? — А які тексти ще існують? — Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом. 3. Робота зі словниковим словом М_х_н_зм — Як ви розумієте значення цього слова? — Знайдіть його значення в тлумачному словнику. — Запишіть транскрипцію цього слова. — Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок. — Доберіть спільнокореневе слово,