КОНСПЕКТ УРОКУ
Тема. Текст-міркування
Тема. Текст-міркування
Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання.
Обладнання: тлумачні словники.
Клас: 4.
Клас: 4.
ХІД УРОКУ
I. Перевірка домашнього завдання
1. Індивідуальне опитування (за вправою 42)
Учні зачитують складені діалоги.
2. Фронтальне опитування
— Які типи текстів ви складали?
— А які тексти ще існують?
— Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом.
3. Робота зі словниковим словом
М_х_н_зм
— Як ви розумієте значення цього слова?
— Знайдіть його значення в тлумачному словнику.
— Запишіть транскрипцію цього слова.
— Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок.
— Доберіть спільнокореневе слово, що називає людину, яка стежить за роботою механізмів, лагодить їх. (Механік)
— Чи можна з огляду на написання слова механізм передбачити орфограми у слові механік?
— Внесіть слово до словничка.
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання
Робота за таблицею «Типи текстів».
Гра «Знавці»
?
|
?
|
?
|
Розповідаємо про якусь подію
|
Розповідаємо про зовнішній вигляд предмета або особи
|
Хочемо довести або спростувати якийсь факт
|
Що сталося?
|
Який?
|
Чому?
|
— Відновіть таблицю.
— Яку назву ви дали б таким текстам?
III. Оголошення теми і мети уроку
— Сьогодні ми познайомимось із новим типом тексту, його структурними особливостями.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Самостійна робота із вправою 41(1)
— Прочитайте текст із вправи 43.
— Яка мета цього тексту? Що хотів нам довести автор?
— Прочитайте правило на с. 23.
Усно колективно опрацювати завдання 41 (2).
— Тож з яким типом тексту ми ознайомилися?
— Яка мета таких текстів?
— Яка структура таких текстів?
2. Додаткове завдання
— Знайдіть і випишіть речення, в якому є словникове слово.
— Що ви можете розповісти про написання цього слова?
1. Робота в парах Вправа 44 (1, 2, 3).
Додаткове завдання
Розібрати за членами реченнями 3-тє речення.
— Що цікавого помітили? (Два присудки)
2. Розвиток мовлення (за вправою 45)
Скласти колективно (усно) й записати у зошиті текст-міркування за наданою схемою.
VI. Підсумок уроку
1. Підбиття підсумку шляхом постановки питань
— Поміркуйте, які питання за матеріалом сьогоднішнього уроку ви могли б поставити своїм товаришам.
2. Коментар до домашнього завдання
VII. Домашнє завдання
С. 23, правило; вправа 46.
Комментарии
Отправить комментарий