К основному контенту

Текст-міркування

КОНСПЕКТ УРОКУ

Тема. Текст-міркування

Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання.
Обладнання: тлумачні словники.
Клас: 4.

ХІД УРОКУ
IПеревірка домашнього завдання
1. Індивідуальне опитування (за вправою 42)
Учні зачитують складені діалоги.

2. Фронтальне опитування
— Які типи текстів ви складали?
— А які тексти ще існують?
— Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом.
3. Робота зі словниковим словом
М_х_н_зм
— Як ви розумієте значення цього слова?

— Знайдіть його значення в тлумачному словнику.
— Запишіть транскрипцію цього слова.
— Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок.
— Доберіть спільнокореневе слово, що називає людину, яка стежить за роботою механізмів, лагодить їх. (Механік)
— Чи можна з огляду на написання слова механізм передбачити орфограми у слові механік?
— Внесіть слово до словничка.

IIАктуалізація опорних знань та мотивація навчання
Робота за таблицею «Типи текстів».
Гра «Знавці»

?
?
?
Розповідаємо про якусь подію
Розповідаємо про зовнішній вигляд предмета або особи
Хочемо довести або спростувати якийсь факт
Що сталося?
Який?
Чому?

— Відновіть таблицю.
— Яку назву ви дали б таким текстам?

IIIОголошення теми і мети уроку
— Сьогодні ми познайомимось із новим типом тексту, його структурними особливостями.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Самостійна робота із вправою 41(1)
— Прочитайте текст із вправи 43.
— Яка мета цього тексту? Що хотів нам довести автор?
— Прочитайте правило на с. 23.
Усно колективно опрацювати завдання 41 (2).
— Тож з яким типом тексту ми ознайомилися?
— Яка мета таких текстів?
— Яка структура таких текстів?
2. Додаткове завдання
— Знайдіть і випишіть речення, в якому є словникове слово.
— Що ви можете розповісти про написання цього слова?


VЗакріплення та систематизація знань
1. Робота в парах Вправа 44 (1, 2, 3).
Додаткове завдання
Розібрати за членами реченнями 3-тє речення.
— Що цікавого помітили? (Два присудки)
2. Розвиток мовлення (за вправою 45)
Скласти колективно (усно) й записати у зошиті текст-міркування за наданою схемою.

VI. Підсумок уроку
1. Підбиття підсумку шляхом постановки питань
— Поміркуйте, які питання за матеріалом сьогоднішнього уроку ви могли б поставити своїм товаришам.
2. Коментар до домашнього завдання

VII. Домашнє завдання
С. 23, правило; вправа 46.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика ознайомлення з різними типами текстів

Діюча програма з української мови передбачає ознайомити учнів перших – четвертих класів із текстами різних типів мовлення: розповідями, описами й розповідями й описами з елементами міркувань. Кожен із цих типів мовлення має свої особливості побудови, а також характеризується певними мовними засобами та добором матеріалу. Розповідь є основною формою передачі інформації від 1-ї або 3-ї особи. Це усне словесне повідомлення про кого-, що-небудь або записане, надруковане для інформації. Розповідь є основним елементом прозових і поетичних творів. У тексті присутній сюжет, тут, як правило, діють персонажі, може бути переданий діалог між ними. В розповіді можуть бути елементи опису, міркування. У розповідному тексті дається уявлення про розвиток подій, які описуються, про їх послідовність. На перший план висувається хід події (процесу, явища і т. д.). Кожний текст висловлює певний стан, стадію в розвитку дії, у русі сюжету до розв’язки. Щоб підкреслити послідовність дії, у розповіді ча

Текст-розповідь

КОНСПЕКТ УРОКУ Тема. Текст-розповідь Мета: розширювати уявлення про текст, ознайомити із ознаками тексту-розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору; виховувати почуття патріотизму. Обладнання: картки індивідуального опитування. Клас: 4. ХІД УРОКУ I .  Індивідуальне опитування Один учень зачитує свій план, решта вносять доповнення й уточнення. Другий учень зачитує складену розповідь. Учні слухають розповідь і, стукаючи олівцем по столу, подають знак, що закінчився абзац. Оповідач стежить за інтонаційним виділенням абзаців. 2. Робота з картками Картка 1 Знайди у тексті недоліки і виправ їх. Запиши виправлений текст. Моя сестра — лікар. Сестра любить свою професію. До сестри часто звертаються по допомогу. Сестра чуйно ставиться до хворих. Люди завжди вдячні сестрі за доб