К основному контенту

Текст-опис

КОНСПЕКТ УРОКУ

Тема. Текст-опис

Мета: продовжувати знайомити дітей із типами текстів за їх метою, виділити характерні ознаки тексту-опису, вчити складати текст-опис; розвивати мовні вміння, розширювати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до майбутнього, повагу до старших.
Обладнання: добірка портретів, осінній пейзаж.
Клас: 4.

















ХІД УРОКУ
I. Перевірка домашнього завдання (вправа 38)

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Орфографічна розминка
— Запишіть під диктовку: попереду, щогодини, восени, щоденно, до побачення, щодня.
— Які слова сьогодні наведені в словарному диктанті?
— Перевірте себе за словником.
2. Робота з творами образотворчого мистецтва
— Виберіть полотно, до якого може підійти одне із словникових слів. Поясніть свій вибір. (Осінній пейзаж — таке можна побачити восени.)
— А як назвати інші полотна одним словом?

3. Робота зі словниковим словом
Портрет
Визначення особливостей написання та обговорення їх.
— Внесіть слово до своїх словничків.
— Складіть і запишіть два речення із словом портрет так, щоб в одному воно було підметом, а в другому — другорядним членом речення.
4. Розповідь вчителя
— Але малювати портрети можна не лише фарбами на полотні. Видатні митці літературного слова можуть створити не менш яскраві образи і без фарб. Як ви думаєте, що їм може стати у пригоді?

IIIПовідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися малювати словом. А ще познайомимось з новим типом тексту.

IVПервинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу:

1. Колективна робота (за вправою 39)
— Яка мета цього тексту?
2. Бесіда-розповідь
— Чи можна назвати цей текст розповіддю?
— Чому? Аргументуйте свою позицію.
— А яка ж його мета?
— Такі тексти називаються текстами-описами.
3. Творчі завдання (за вправою 39)
— Які почуття викликав у вас дідусь? Чому?
— Якими художніми засобами письменник досяг такого результату?

VЗакріплення та систематизація знань
1. Діалог-дискусія (за вправою 40)
Одній групі учнів треба знайти аргументи на доказ того, що це текст-опис, а другій — спростувати цю точку зору.
2. Гра «Мислимо та уявляємо» (диференційоване завдання)
Вчитель пропонує дітям за вибором виконати завдання: вправа 41, або скласти портрет свого однокласника, не називаючи його імені. Потім учні класу намагаються впізнати особу, портрет якої зачитано.

VIПідсумок уроку
1. Бесіда
— З якими текстами ми сьогодні познайомились?
— Назвіть характерні ознаки цих видів текстів.
— Яка мета таких текстів?
2. Коментар до домашнього завдання


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика ознайомлення з різними типами текстів

Діюча програма з української мови передбачає ознайомити учнів перших – четвертих класів із текстами різних типів мовлення: розповідями, описами й розповідями й описами з елементами міркувань. Кожен із цих типів мовлення має свої особливості побудови, а також характеризується певними мовними засобами та добором матеріалу. Розповідь є основною формою передачі інформації від 1-ї або 3-ї особи. Це усне словесне повідомлення про кого-, що-небудь або записане, надруковане для інформації. Розповідь є основним елементом прозових і поетичних творів. У тексті присутній сюжет, тут, як правило, діють персонажі, може бути переданий діалог між ними. В розповіді можуть бути елементи опису, міркування. У розповідному тексті дається уявлення про розвиток подій, які описуються, про їх послідовність. На перший план висувається хід події (процесу, явища і т. д.). Кожний текст висловлює певний стан, стадію в розвитку дії, у русі сюжету до розв’язки. Щоб підкреслити послідовність дії, у розповіді ча

Текст-розповідь

КОНСПЕКТ УРОКУ Тема. Текст-розповідь Мета: розширювати уявлення про текст, ознайомити із ознаками тексту-розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору; виховувати почуття патріотизму. Обладнання: картки індивідуального опитування. Клас: 4. ХІД УРОКУ I .  Індивідуальне опитування Один учень зачитує свій план, решта вносять доповнення й уточнення. Другий учень зачитує складену розповідь. Учні слухають розповідь і, стукаючи олівцем по столу, подають знак, що закінчився абзац. Оповідач стежить за інтонаційним виділенням абзаців. 2. Робота з картками Картка 1 Знайди у тексті недоліки і виправ їх. Запиши виправлений текст. Моя сестра — лікар. Сестра любить свою професію. До сестри часто звертаються по допомогу. Сестра чуйно ставиться до хворих. Люди завжди вдячні сестрі за доб

Текст-міркування

КОНСПЕКТ УРОКУ Тема. Текст-міркування Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання. Обладнання: тлумачні словники. Клас: 4. ХІД УРОКУ I .  Перевірка домашнього завдання 1. Індивідуальне опитування (за вправою 42) Учні зачитують складені діалоги. 2. Фронтальне опитування — Які типи текстів ви складали? — А які тексти ще існують? — Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом. 3. Робота зі словниковим словом М_х_н_зм — Як ви розумієте значення цього слова? — Знайдіть його значення в тлумачному словнику. — Запишіть транскрипцію цього слова. — Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок. — Доберіть спільнокореневе слово,